Værdiregelsæt

2300 København S

Telefon: 3366 1800

Værdiregelsæt: Skolen i Peter Vedels Gade

PVG's værdiregelsæt bygger på:

Respekt for forskellighed

Respekt for, at eleverne er individer med forskellige styrker og udfordringer:

• De ansatte respekterer og arbejder på baggrund af høj faglighed med den enkelte elevs individuelle styrker og udfordringer.
  • Eleverne understøttes i at respektere hinandens individuelle udfordringer og behov.

Respekt for de ansattes faglighed og forskellighed

• Indsatsen på PVG bygger på valid faglig viden med respekt for nødvendigheden af forskellige faglige indfaldsvinkler.
  • Elever og forældre respekterer de ansattes faglighed og forskellighed.
  • De ansatte respekterer hinandens fagligheder og bringer forskellighederne i spil til gavn for den enkelte elev.

Respektfuld dialog

• Dialog mellem ansatte, elever og forældre, skal bidrage til at udvikle den enkelte elev fagligt og personligt.
  • Dialog mellem forældre og ansatte skal øge begge parters forståelse af den enkelte elev.
  • Dialogen mellem ansatte, elever og forældre er ligeværdig med en anerkendelse af deres respektive forskellige roller.

(23.02.2017)